Nytt mäklarkontor i Vemdalen – Fastighetsbyrån öppnar

Nu öppnar Fastighetsbyrån, Sveriges största mäklarföretag, nytt kontor i Vemdalen. Markus Englund, med en lång bakgrund inom besöksnäringen i fjällen, är franchisetagare för det nya kontoret och tror på en stark bostadsmarknad i området framöver.

Härjedalen och Bergs kommun har länge varit ett av väldigt få områden i Sverige där Fastighetsbyrån inte haft någon verksamhet. Nu blir det ändring på det när företaget den 1 juni öppnar nytt kontor på Fjällvägen 53 i Vemdalen, med Markus Englund som franchisetagare. Markus sadlade om till mäklare 2017 efter att i många år jobbat med HR-frågor och drivit eget företag i bland annat Östersund. Nu är alltså nästa utmaning att driva Fastighetsbyråns kontor i Vemdalen.

• Att få bygga upp ett kontor från grunden är ju en dröm och att göra det inom Sveriges ledande kedja gör saken än mer spännande. Härjedalen och Bergs kommun är expansiva områden och i Vemdalen och Funäsdalsfjällen byggs det så det knakar. Efterfrågan på fritidsboenden är mycket stor och jag tror på en hög aktivitet och stark marknad även framåt, säger Markus Englund.
  • Efter att ha drivit restaurang i nästan 20 år är min fulla övertygelse att Fastighetsbyrån i Vemdalen kommer att ge säljare och köpare en servicenivå som överträffar förväntningarna, fortsätter Markus.

Rekrytering av medarbetare till Vemdalenkontoret pågår och Per-Anders Henrell, affärsområdeschef Norr på Fastighetsbyrån, är mycket nöjd med etableringen.

• Varmt välkommen till Markus som kommer göra ett strålande jobb och tillföra mycket bland annat med sin långa erfarenhet från serviceyrken. Det är otroligt skönt att vi nu finns representerade i Vemdalen, säger Per-Ander Henrell.

Markus Englund, franchisetagare på fastighetsbyrån i Vemdalen
E-post: markus.englund@fastighetsbyran.se

Mäklarföretaget Fastighetsbyrån ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1 600 medarbetare på 255 franchiseägda kontor runt om i Sverige. Under 2020 förmedlade företaget cirka 46 000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 110 miljarder kronor och är därmed marknadsledare på den svenska bostadsmarknaden. Företaget har även verksamhet utomlands med cirka 100 medarbetare i Spanien och Portugal.