Peder Ledin från Boden är Årets mäklare - för fjärde året i rad

För fjärde året i rad vinner Peder Ledin från Boden titeln som Årets mäklare på Fastighetsbyrån och placerar sig i absoluta försäljningstoppen i branschen. Under 2019 förmedlade Peder Ledin 140 stycken bostäder och hade provisionsintäkter på 8,4 miljoner kronor. Förutom intäkter krävs hög kundnöjdhet för att kunna få utmärkelsen Årets Mäklare.

Peder Ledin

Peder Ledin är mäklare och franchisetagare på Fastighetsbyrån i Boden och har länge varit en av Fastighetsbyråns toppmäklare. 2019 blev han för fjärde året i rad den bästa säljande mäklaren på Fastighetsbyrån, Sveriges största mäklarföretag med 1100 mäklare runt om i landet. Under året gjorde han 140 stycken bostadsaffärer och hade provisionsintäkter på 8,4 miljoner kronor. Utöver höga provisionsintäkter krävs även hög kundnöjdhet, utifrån den enkät som skickas till alla säljare och köpare, för att kunna få titeln.

• Att Peder ligger i topp för fjärde året i rad, i konkurrens med över tusen väldigt duktiga och engagerade mäklare, är otroligt imponerande. Att ligga på så höga nivåer under så lång tid är helt unikt i branschen. Hans framgång bygger på hårt arbete i kombination med en enastående förmåga att göra kunderna nöjda, säger Johan Engström, VD på Fastighetsbyrån.
  • Om detta hade varit idrott vore det ju en perfekt slutpunkt på en karriär. Men glädjen att träffa kunder och mina kollegor varje dag och dessutom ha förmånen att tillhöra Fastighetsbyrån, Sveriges största mäklarkedja, gör att jag kommer att fortsätta jobba ett bra tag till, säger Peder Ledin, Årets mäklare och franchisetagare och mäklare på Fastighetsbyrån i Boden.

På Fastighetsbyråns 10-topp-lista utifrån försäljning och kundnöjdhet finns mäklare från olika delar av Sverige. De tio mäklarna i topp hade alla över 4,7 miljoner i provisionsintäkter:

Andreas Bielkhammar, Norrköping
Andreas Boström, Borgholm
Anna Johansson, Vasastan
Annelie Tapper, Trosa/Vagnhärad
Åsa Trollåker, Torsby
Carina Röjland Lindberg, Borås
Christian Austen, Perstorp
James Khan, Bromma
Jonas Björk, Karlstad
Peder Ledin, Boden

Peders bästa råd till säljare:
Träffa flera mäklare innan du väljer. Det är inte priset du betalar för tjänsten som är det viktiga, vad du har kvar efter att du har sålt är det relevanta.

Peders bästa råd till köpare:
Kontakta mäklare så tidigt som möjligt i letandet av bostad så att de vet vad du söker. Bostaden du söker kan finns även om den inte syns på Hemnet. Du kan även få information som kan vara bra att veta innan du går in i en budgivning.

För mer information:
Peder Ledin, franchisetagare och mäklare på Fastighetsbyrån i Boden