Uppdaterad pressinbjudan: Välkommen till singelvisning på torsdag

Den 20 maj är du varmt välkommen till premiären för Fastighetsbyråns nya koncept singelvisning. Sverige är Europas mest singeltäta land och i många tätorter är över hälften av hushållen singelhushåll. Och bland Sveriges singlar funderar hälften på att byta bostad inom det närmsta året. Nu kan de slå två flugor i en smäll och hitta både bostad och kärlek på en och samma gång. Fastighetsbyrån introducerar visningar speciellt riktade mot singlar.

PREMIÄR 20 MAJ Den 20 maj genomförs den första singelvisningen i Stockholm, på Kungsholmen/Fredhäll. Visningen sker på en torsdag som komplement till de ordinarie visningstillfällena på söndag och måndag/tisdag. PRESSVISNING FLYTTAD! Visningen av lägenheten på Rödabergsbrinken 12 är inställd på grund av att lägenheten blivit såld. Säljaren fick ett förhandsbud hon inte kunde tacka nej till. Du som journalist/bloggare är istället varmt välkommen till visningen på Kungsholmen/Fredhäll. På visningen presenteras även en färsk undersökning om vad Sveriges singlar tycker är viktigt hos en ny partner och bostad. NÄR: Torsdag 20 maj kl. 17.30 – 18.30 VAR: Ernst Ahlgrens Väg 6, Kungsholmen/Fredhäll, Stockholm AV: Lokal Kungsholmen, Scheelegatan 8, från 18.30 OSA: Anmäl dig senast 19 maj till: johan.vesterberg@fastighetsbyran.se SINGELVISNING - SÅ GÅR DET TILL Fastighetsbyrån genomför singelvisningarna i samarbete med dejtingsajten Shake My World. Under visningarna bjuds besökarna på mat, dryck, goodiebag och annat smått och gott i en avslappnad atmosfär. Efter visningarna samlas singlarna på AV – After Visning – på en bar i närområdet där de har möjlighet att fortsätta mingla. Konceptet singelvisning kommer att testas nu för första gången för att därefter utvärderas och eventuellt bli en fast del av Fastighetsbyråns utbud framöver. VÄLKOMMEN! Läs mer om singelvisningen här: www.fastighetsbyran.se/singel FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Johan Vesterberg, Pressansvarig Fastighetsbyrån Tel: 08-54 54 55 28, 0708-20 44 34 E-post: johan.vesterberg@fastighetsbyran.se Genrebilder och bilder på kontaktpersoner finns på: http://www.fastighetsbyran.se/Pressrum/Bildarkiv/ Om Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån, fastighetsbyran.se, ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1200 medarbetare fördelade på 240 kontor runt om i Sverige. Under 2009 förmedlade företaget cirka 34.000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 44 miljarder kronor. Fastighetsbyrån är marknadsledare på bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.