Delårsrapport per 30/6 1999

Report this content

FASTIGHETSPARTNER Fastighetspartner NF AB (publ), org nr 556230-7867, får härmed avge delårsrapport för perioden 1 januari - 30 juni 1999. RESULTAT Fastighetspartner redovisar ett rörelseresultat på 81,6 (96,8) MSEK. Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick för perioden till -8,6 (-9,9) MSEK. I resultatet ingår avskrivningar på byggnader med 15,6 (15,7) MSEK. FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN Hyresintäkterna för perioden uppgick till 176,4 (194,1) MSEK. De i slutet på 1998 genomförda försäljningarna har inneburit att hyresintäkterna och driftnettot sjunkit samtidigt som skuldbördan reducerats och finans-nettot förbättrats. Observeras bör att Fastighetspartner i december 1998 förvärvade fastigheten Rånäs 1 med kända vakanser om ca 17 MSEK. Dessa vakanser har reducerats genom att nya hyresavtal för 16 MSEK träffats med tillträde successivt fram till 1 september. Denna uthyrning bidrar till att bolaget kommer att generera ett positivt resultat efter skatt från och med andra halvåret 1999. Nedan följer en jämförelse mellan de senaste fyra kvartalen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00340/bit0001.pdf Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00340/bit0002.doc Hela rapporten