Fastighetspartners bolagsstämma

Fastighetspartners bolagsstämma Fastighetspartners bolagsstämma hölls den 26 april 2000 kl 16.00. Bolagsstämman fastställde moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar. De återfinns i Fastighetspartners årsredovisning för 1999. * Styrelseledamöterna Peter Lönnquist, Jens Engwall, Bo Lengholt, Jan Orrenius och Lars Wahlqvist samt suppleanterna Christopher Johansson och Anders Keller omvaldes. Till nya styrelseledamöter valdes Franco Fedeli och Lars Karlsson. * Revisionsbolaget Deloitte & Touche AB med aukt revisorn Jan Bergman som huvudansvarig omvaldes. * Antogs ny bolagsordning med den ändringen att bolagets firma är Fast Partner AB. * I sitt tal vid bolagsstämman konstaterade VD att övervärdet i befintliga fastigheter uppgår till 491 mkr och att pågående fastighetsprojekt kommer att öka detta värde med ytterligare 150 mkr. Detta ger ett substansvärde på 25 kr per aktie. I denna värdering har inte hänsyn tagits till de värden som kan åsättas de planerade fastighetsprojekten av förefintliga byggrätter i Västberga, Lunda och Göteborg på sammanlagt 100 000 kvm. VD framhöll att övervärdet av de gjorda investeringarna inom IT-sektorn redan nu uppgår till 150 mkr eller närmare 3 kronor per aktie vilket innebär ett totalt substansvärde på ca 28 kronor per aktie. VD redogjorde vidare för pågående förhandlingar avseende fyra bolag inom IT-sektorn. Dessa förhandlingar kommer att vara avslutade före den 1 juli 2000. Två av dessa bolag kompletterar redan förvärvade bolag. Diskussioner förs samtidigt om strukturella affärer mellan i gruppen ingående bolag. VD ansåg att en uttalad målsättning skall vara att de nya verksamhetsområdena inom två år värdemässigt ligger i nivå med de övervärden som finns i fastighetsbeståndet. Slutligen meddelade VD att den nu rådande substansrabatten på aktien åter aktualiserar frågan om återköp av aktier varför en extra bolagsstämma kommer att hållas inom kort för att behandla detta ärende. Stockholm den 26 april 2000 Ytterligare upplysningar lämnas av VD Sven Olof-Johansson tel 08 4023465 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT01800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/26/20000426BIT01800/bit0002.pdf