Lyckad satsning för Fastighetspartner

LYCKAD SATSNING FÖR FASTIGHETSPARTNER Fastighetspartners VD Sven-Olof Johansson meddelar att den i slutet av förra året förvärvade fastigheten Rånäs 1, Lunda intill Kista i Stockholm redan nu börjar infria förväntningarna. Fastigheten hade vid förvärvstillfället stora vakanser. Genom förvärvet kunde dock Fastighetspartner tillföra sitt fastighetsbestånd i Lunda områdets verkliga prestigefastighet i vad avser såväl storlek, läge som kvalitet. Samtidigt blev Fastighetspartner den klart dominerande ägaren i området. Ambitionsnivån är att Lunda skall bli ett alternativ till Kista. Redan idag finns många såväl svenska som utländska högteknologiska bolag i Lunda. Fastighetspartner har nu träffat hyresavtal i Rånäsfastigheten med dels den amerikanska Arrowkoncernen - ett 10-årsavtal - som säljer och lagerför elektronikkomponenter och dels med Xerox som redan är etablerad i Lunda. De båda avtalen omfattar ca 10.000 kvm till största delen lagerlokaler och ger sammantaget årshyror på över 7 mkr. Utöver dessa avtal har även avtal träffats med länsarbetsnämnden som etablerat kontor i området. Med operatören för Fastighetspartners hotellfastighet i Lunda pågår förhandlingar om expansion med hänsyn till den ökande efterfrågan på hotellrum. Stockholm den 1 mars 1999 Ytterligare upplysningar lämnas av Sven-Olof Johansson, tel 08 402 34 65 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/01/19990301BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/01/19990301BIT00400/bit0002.pdf