Fastigo rekryterar Instagramstjärna

Fastigo rekryterar Mattias Österberg för att driva en tävling på Instagram med målet att få fler unga att känna till fastighetsbranschen. Mattias är 19 år och studerar till digital strateg på yrkeshögskolan Nackademin i Stockholm. Han driver redan idag flera olika Instagramkonton, zlatannews och zlatanvideo, med fler än 300 000 följare.

- Vi är glada att vi kunnat rekrytera Mattias som kampanjledare för vår Instagramtävling, säger Anette Nordenfelt, kommunikationschef på Fastigo, fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation.

- Vi behöver en yngre person som har växt upp med sociala medier och som känner till målgruppen. Att få unga intresserade av fastighetsbranschen är en utmaning men vi tror att detta kan vara ett sätt.

Instagramkampanjen som Mattias kommer att leda är en fototävling som riktar sig till unga mellan 15 och 19 år. Målet är att få fler unga att få upp ögonen för fastighetsbranschen.

- Jag ser detta som en rolig utmaning. Uppenbarligen är det något som gör att branschen inte når ut till unga idag. För att kunna locka unga behöver det ske på deras villkor och jag hoppas kunna skapa positiv kommunikation som på sikt gynnar branschen, säger Mattias Österberg.

Mattias kommer att vara anställd som studentmedarbetare och jobba i genomsnitt 8 timmar per vecka vid sidan av studierna.