Halmstads Fastighets AB vinner pris för sitt arbete med sommarjobbare

Halmstads Fastighets AB vann Framtidsindex 2018 i kategorin sommarjobbare. Projektledare Per Thronee tog emot priset.

Halmstads Fastighets AB vinner fastighetsbranschens utmärkelse ’Framtidsindex’, för sitt arbete med att ta emot unga sommarjobbare. Priset delades ut under torsdagen i samband med Business Arena i Stockholm som samlar fastighetsbolag från hela landet.

- Det känns glädjande att vi får uppmärksamma Halmstads Fastighets AB för deras arbete med att ta in sommarjobbare i företaget. Vi behöver få in fler unga i fastighetsbranschen och då är det viktigt att fler företag inom branschen jobbar aktivt med att få in sommarjobbare, men också prövar andra vägar för att rekrytera nya medarbetare, säger Mona Finnström, vd på Fastigo – Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation.

Framtidsindex utgår från en nationell enkät som går ut till hela fastighetsbranschen som syftar till att ta reda på hur många unga människor som får plats på branschens företag som praktikant, trainee, lärling, sommarjobbare eller praoelev. Därefter tar en jury vid och jämför bidragen.

- Vi ser sommarjobbare som en naturlig del i vårt rekryteringsarbete. Genom att erbjuda fler unga en väg in i företaget skapar vi förutsättningar för att möta våra framtida rekryteringsbehov, säger Per Thronee, projektledare för 150 sommarjobbare på Halmstads Fastighets AB.

Fakta
Årets vinnare av Framtidsindex är Bostadsstiftelsen Uddevallahem som vinner den ”breda” kategorin och Halmstads fastighetsbolag vinner kategorin för sommarjobbare.

Bildtext
Fr v: Mona Finnström, vd på Fastigo, Per Thronee, projektledare för 150 sommarjobbare på Halmstads Fastighets AB och Lena Stark, vd på Fastighetsnytt på Business Arena i Stockholm. Foto: Fastigo.

Mona Finnström, Fastigo, 070-676 69 22
Viktoria Hägg, Halmstads Fastighets AB, 035-138321

Fastigo är fastighetsbranschens ledande arbetsgivarorganisation. Vi organiserar cirka 1 100 medlemmar med över 22 000 anställda över hela Sverige. Fastigo erbjuder bland annat skräddarsydda avtal, rådgivning och lönestatistik för branschen.