DELÅRSRAPPORT CHRONTECH PHARMA JANUARI-SEPTEMBER 2011

• Forsknings- och utvecklingskostnader 10,5 (6,2) MSEK
  • Resultat efter skatt -13,9 (-9,6) MSEK
  • Resultat per aktie -0,14 (-0,13) SEK
  • Bolaget hade ingen nettoomsättning under perioden
  • Den kontrollerade kliniska fas IIb-studien med ChronVac-C® i kombination med standardbehandling har startat.
  • ChronTech ingår som partner i ett projekt tillsammans med Karolinska Institutet, Göteborgs Universitet och Vecura för att vidareutveckla vaccin mot hepatit C som delfinansieras av Vinnova med upp till 4,5 MSEK. Projektet startade i november 2010 och löper i tre år.
  • ChronTech Pharma AB har tecknat ett samarbetsavtal med Transgene S.A. (Euronext Paris: FR0005175080), ett av Europas största bioteknikbolag vars huvudägare är bioMérieux, och Inovio Pharmaceuticals, Inc. (NYSE Amex: INO) för att utvärdera en ny terapeutisk vaccinationsstrategi mot hepatit C virus (HCV) genotyp 1 i en fas I klinisk studie.
  • ChronTech Pharma har tillförts 25 MSEK (4 MUSD) i en riktad nyemission.
  • Extra bolagsstämma den 19 augusti 2011 har beslutat att välja Dr John Climax, Dr Simon Kukes och Dr Prem Lachman till ordinarie styrelseledamöter. Dessutom godkände stämman beslut om teckning av aktier i riktad nyemission och bemyndigade styrelsen att besluta om nyemission av aktier.
  • Rekrytering av patienter till kontrollerad klinisk fas IIb-studie med ChronVac-C® i kombination med standardbehandling har startat.

Händelser efter periodens utgång

• ChronTech genomför nyemissioner

Anders Vahlne, VD & Forskningschef, ChronTech Pharma AB

Tel: +46 8 5858 1313, mobil: +46 709 28 05 28