Interimsanalys på ChronSeal®

Vid den i dagarna genomförda interimsanalysen av fas I/IIa-studien av sårläkningspreparatet ChronSeal® där Tripep har en 10% ägarandel kunde konstateras att den grupp patienter som randomiserats till placebo-behandling med den nya bakteriedödande beredningen utan HGF ännu är för liten för statistisk analys. De trender som gick att utläsa ur studien var så uppmuntrande att studien fortsätter och därmed skall utökas med ytterligare 50% av studiepopulationens storlek vid interimsanalysen. Studien har hittills också visat att ChronSeal® är säkert och inte visat några svåra eller oväntade biverkningar. Slutresultat från hela studien beräknas föreligga redan under första kvartalet 2010. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Vahlne, VD & Forskningschef, Tripep AB Tel: +46 8 5858 1313, mobil: +46 709 28 05 28 e-post: anders.vahlne@ki.se Om Tripep Tripep utvecklar läkemedel mot kroniska sjukdomar baserade på egna och andras patenterade och patentsökta teknologier. Bolaget fokuserar på följande forskningsprojekt: sårläkningsbehandlingen ChronSeal®, det terapeutiska hepatit C-vaccinet ChronVac-C®, samt teknologiplattformen RAS®. Tripeps aktie är listad på First North. Remium AB är Certified Adviser för Tripep AB. För mer information, se www.tripep.se