Nya ordrar på FastOuts VR-stationer

FastOut har mottagit fem beställningar på VR-stationer från nya kunder. Det är de första beställningarna sedan lanseringen av VR-stationen tillsammans med fastighetsbolaget Vasakronan i höstas.

De fem nya kunderna finns inom skilda branscher som kommersiella fastighetsbolag, onlineplattformar och detaljhandel. VR-stationerna är en toppmodern virtuell upplevelse som bygger på FastOuts 360-graders vyer och som gör det möjligt för användaren att blixtsnabbt navigera mellan olika platser, såväl exteriöra som interiöra.

FastOuts tekniska plattform och effektiva fotobearbetning ger hög kvalitet till betydligt lägre kostnader än tidigare VR-lösningar på marknaden. Och för användaren skapas en snabb, tydlig och många gånger hisnande upplevelse av att vara på plats fysiskt i den miljö som presenteras.

För FastOut blir VR-produkter allt viktigare och intresset från potentiella kunder är stort.

”Det är verkligen lovande att en så ny produkt som VR-stationerna redan fått så många inkommande förfrågningar och nu också ordrar. Vi ser samtidigt stor utvecklingspotential och förbättringar i kommande versioner där vi önskar göra detta till en produkt för en betydligt större marknad än det varit hittills”, säger Alexander Greidinger, VD på FastOut.

VR-stationerna kommer att levereras löpande och det sammanlagda initiala ordervärdet är 150 000 kronor. Dialoger förs med ytterligare kunder inom flera branscher.

Citat

Alexander Greidinger, VD på FastOut.