Fastpartner hyr ut 467 kvm i Centrala Frösunda till Link Medical

Fastpartner välkomnar Link Medical till nya fantastiska lokaler i Centrala Frösunda. Kontoret är på 467 kvm och ligger på Telegrafgatan 4, högst upp i huset, med tillgång till två terrasser vilka har en underbar utsikt över Mall of Scandinavia och Centrala Frösunda.

Link Medical är en researchorganisation som erbjuder produktutveckling inom både läkemedel och medicinsk teknik.

En flytt till Solna kommer att stärka vårt nätverk av kunder då vi ser fram emot att bjuda in kunder till möten och utbildningsträffar i en trevlig miljö nära centrala Stockholm. En mer central lokalisering av kontoret gör också att våra medarbetare får bättre kommunikationer till sitt arbete och sitter närmare våra kunder, berättar Agneta Berg, Director of Clinical Operations på Link Medical.

Fastpartner har hyresgästanpassat lokalen för att möta Link Medicals krav fullt ut.

– Link Medical stärker Centrala Frösundas profil som en plats för företag som ligger i framkant av utvecklingen. Jag är övertygad om att det är här många av framtidens bästa idéer kommer att födas, säger Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 27 januari 2021

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
Telefon: 08 - 402 34 74
E-post:
hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
Telefon:08 - 562 517 07
E-post:
cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 27 januari 2021 kl 11:00.