• Fastpartner/

FastPartner säljer hotellfastigheten, tomträtten Particentralen 8, i Årsta och förvärvar fastigheterna Bensinen 6 och Oljan 2, båda belägna i Täby.

FastPartner säljer fastigheten Particentralen 8, med en uthyrningsbar yta på 4 100 kvadratmeter, till hotelloperatören InfoCom Fastighets AB. Försäljningen ger FastPartner en vinst på 3 MSEK. FastPartner har även förvärvat fastigheterna Bensinen 6 och Oljan 2 i Täby med tillsammans 6 200 kvadratmeter för 34 MSEK. Dessa två affärer innebär en resultatförbättring för FastPartner med 2 MSEK per år. Sven-Olof Johansson, FastPartners VD, säger ”Dessa affärer ligger helt i linje med FastPartners strategi att öka kassaflödena och förstärka prioriterade förvaltningsområden. Hotellfastigheten var vår enda fastighet i Årsta medan de två fastigheterna i Täby gör att FastPartners sammantagna uthyrningsbara yta i Täby kommun nu uppgår till 41 200 kvadratmeter.” Stockholm den 8 december 2009 För vidare information vänligen kontakta: Sven-Olof Johansson, VD FastPartner AB Tel: 08 – 402 34 65