Fastpartner tecknar nya hyresavtal om totalt 1 491 kvadratmeter i Solna Port, Haga Norra

Fastpartner har tecknat två nya hyresavtal i Solna Port, Råsundavägen 4 i Haga Norra. Det ena avser Kriminalvården som slutit ett nytt femårigt hyresavtal om 943 kvadratmeter, vilket ökar deras förhyrning till totalt 2 538 kvadratmeter. Det andra avser Setra Group AB, ett av Sveriges största träindustriföretag, som tecknat ett nytt hyresavtal avseende en lokal om 548 kvadratmeter.

Solna Port i Haga Norra erbjuder allt som medarbetare vill ha av en riktigt bra arbetsplats. Ett fantastiskt läge i Stockholms andra city i en fastighet som certifierad enligt BREEAM In-Use Very Good, kombinerat med fullservice: en välkomnande reception, mat och dryck från bl.a. prisbelönta Restaurang P, gott om platser för möten (från 2 till 120 personer), stort gym och t.o.m. en idrottshall. Att kommunikationsläget är ypperligt – bara 7 minuter från T-centralen med pendeltåg och ett optimalt billäge vid E4:an – bidrar till en vinnande helhet som både Kriminalvården och Setra Group uppskattar.

- Att Kriminalvården utökar sin förhyrning och Setra Group väljer Solna Port i Haga Norra är ett gott betyg. Det attraktiva läget, vårt fullservicekoncept och kontorslösningar i framkant gör helt enkelt detta till ett förstahandsalternativ för allt fler företag och organisationer, säger James Thorén, förvaltare på Fastpartner.

Solna Port i Haga Norra ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter med pendeltåg från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen ligger på hög internationell nivå tack vare Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 12 september 2023

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
E-post:
hakan.bolinder@fastpartner.se

James Thorén, Förvaltare Fastpartner AB
Telefon: 08-562 517 02
E-post:
james.thoren@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 12 september 2023 kl 10:00.