• Fastpartner/

Fastpartner välkomnar K-märkts prisbelönta restaurang- och cafékoncept till Centrala Frösunda

K-märkt kommer att driva en lunchrestaurang och ett café i Centrala Frösunda. Etableringen blir K-märkts sjunde i Stockholm.

– I lunchrestaurangen dukar vi varje dag upp en säsongsbetonad lunchbuffé med fokus på kreativa gröna rätter. Ett urval av fisk/skaldjur, fågel/kött och vegetariska alternativ finns också alltid, berättar Jens Dolk, delägare i K-märkt.

Caféet har en bred kaffemeny samt bullar, bröd och sötsaker från K-märks eget bageri och patisserie. Här serveras god och hälsosam mat och väl utvalda drycker. Självklart erbjuds även take away.

– Vi på K-märkt ser fram emot att börja arbeta med Fastpartner som delar våra ambitioner både vad gäller mat och hållbarhet, säger Jens Dolk. Vårt motto är ”We fight food waste” och det genomsyrar allt vi gör – hur vi köper in våra råvaror, hur vi tillagar maten, hur den serveras och vad som hamnar på dagens buffébord.

K-märkt kommer att öppna restaurangen och caféet på cirka 1 100 kvm i februari 2022.

– I utvecklingen av Centrala Frösunda har vi satt hälsa och välmående i centrum och under 2022 kommer vi att certifiera kontorsbyggnaden Frösunda Port enligt Well Core Gold, berättar Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner. Att erbjuda hyresgästerna god och hälsosam mat är ett av våra viktigaste fokusområden.

–  K-märkt är med sitt kvalitativa matfokus och engagemang för hållbarhet en perfekt partner för oss, avslutar Håkan Bolinder.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 14 september 2021

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
Telefon: 08 - 402 34 74
E-post:
hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
Telefon: 08 - 562 517 07
E-post:
cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 14 september 2021 kl. 11.15.