Fastpartner välkomnar MW Group till Centrala Frösunda

MW Group väljer att samla hela företaget i Centrala Frösunda och slår ihop sina kontor, som idag ligger i Kista och på Östermalm. Det nya kontoret är på ca 1 200 kvm och ligger på Gustav III:s Boulevard 32.

MW Group levererar försvars- och säkerhetslösningar med missionen att bidra till ett starkare samhälle. Bolaget opererar utifrån fem affärsområden: Field Services, Cyber, Strategic Advice, Unmanned Systems och Defence. MW Group är en del av den nya framgångsrika svenska tech-industrin.

– Det som fick oss att välja Centrala Frösunda var framför allt närheten till många av våra kunder, en modern plats för vårt företag och huvudkontor att växa på och moderna arbetsmiljöer både på kontoret och i närområdet för våra duktiga medarbetare. Vi kommer tillsammans med Fastpartner att utveckla kontoret med stort fokus på modern teknik och hög digital säkerhet, vilket för vår del är ett måste för verksamheten, berättar Mikael Karlsson, CEO MW Group.

– Den satsning vi har gjort i Centrala Frösunda är riktigt framgångsrik, kommenterar Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner. Attraktiva moderna kontor, i kombination med rikt utbud av service och pendeltåg inom gångavstånd, gör att det väger över till vår fördel i dialogen med kunder. Det är uppenbart att allt fler hyresgäster uppskattar en bit av innerstan utanför tull.

MW Group flyttar in med cirka 100 medarbetare i sitt nya kontor i Centrala Frösunda i juni 2022.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 14 december 2021

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB

E-post: hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB

E-post: cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 14 december 2021 kl 15:00.