Byt utseende med Favoptic’s iPhone app.

Cool, smart, klassisk eller sportig – med ett par glasögon kan man enkelt variera sitt utseende. Nu lanserar Favoptic en iPhone-applikation som gör det möjligt att prova över 200 populära glasögonmodeller direkt på din porträttbild i mobilen. Sedan applikationen släpptes i veckan toppar den App Store-listan över gratis applikationer i kategorin Lifestyle.

Favoptic’s affärsmodell har, sedan starten 2001, varit att låta kunder låna hem upp till sex par bågar utan kostnad och prova hemma i lugn och ro. Nu tar Favoptic steget in i iPhonen med en egen applikation där man kan prova glasögon direkt på sin digitala porträttbild.

Vad det framförallt handlar om för oss är att i linje med vår affärsmodell göra det enkelt och bekvämt att prova glasögon hemma och få tips från vänner och bekanta vilka man passar bäst i. Vår applikation har en unik funktion som roterar och skalar bågarna på porträttet och sedan är det bara att projicera över 200 par bågar över bilden och se vilka som passar bäst”, säger Carl Erik Eriksson, grundare och Vd för Favoptic.

Så här går det till:

1. Ta en bild på dig själv med din iPhone
  2. Lokalisera dina pupiller på bilden, det går även att justera skalan
  3. Välj bland över 200 glasögonbågar och prova på din bild
  4. Se mer info om bågen, priser etc
  5. Spara och om du vill, dela med dina vänner via mail och på Facebook

Favoptic.coms applikation, heter Favoptic, och finns att ladda ner kostnadsfritt via App Store samt företagets webbsida, www.favoptic.com/iphone

www.favoptic.com

För mer information kontakta:

Carl Erik Eriksson

carl.erik@favoptic.com

Om Favoptic: