Favoptic bjuder på telefonnummer på glasögonen

Tack vare den absolut senaste produktionstekniken kan Favoptic nu erbjuda sina kunder att få sitt telefonnummer printat på skalmen, utan extra kostnad. En smart detalj som kan vara räddaren i nöden om glasögonen hamnar på villovägar.

Favoptic var först i världen med att sälja glasögon via nätet och har hittills sålt över en miljon glasögon. Nyckeln till framgång har varit att man har pressat priserna ordentligt. Glasögonen tillverkas med den senaste produktionstekniken, där robotar och datorer ser till att allt sker med högsta precision.

– Vi har en mycket effektiv produktionsapparat, vilket inte bara gör att vi kan hålla låga priser i kombination med hög kvalitet. Det gör också att vi kan bjuda våra kunder på det lilla extra. Ett bra exempel på det är att man nu kan få sitt telefonnummer på skalmen, helt kostnadsfritt, säger Carl Erik Eriksson, VD på Favoptic.

För mer information, kontakta gärna: Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic. E-post: carl.erik@favoptic.com Telefon: + 46 707 77 09 10.

Om Favoptic:
Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet. Produktionen sker i en avancerad och mycket datoriserad och robotiserad produktionsanläggning. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget sålt över en miljon par glasögon och har många hundra tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www.favoptic.se