Favoptic lanserar eget kontaktlinsmärke

Favoptic 1-Day Moist - den senaste generationens linser, till lägsta priset
Favoptic, ledande på nätet med försäljning av slipade glasögon, presenterar nu tre nya kontaktlinser för den nordiska marknaden.

– Vi kommer inte bara att konkurrera med hög kvalité, utan det låga priset kommer att bli avgörande för kunden, säger Carl Erik Eriksson, VD på Favoptic.
– Favoptic 1-Day Moist ska vara de billigaste High-Tech linserna på marknaden.

Favoptic, som förra året firade tioårsjubileum med försäljning av slipade glasögon direkt via Internet, kommer nu med ett eget kontaktlinsmärke och tre nya linser för den svenska och den nordiska marknaden.

Favoptics nya linser, ”Favoptic 1- Day Moist”, ”Favoptic Monthly Moist” och vardagslinsen ”Favoptic 1-Day”, är alla utvecklade för att motsvara mycket högt ställda krav på ”framtidens” kontaktlinser”. Men det låga priset kommer ändå bli en avgörande faktor för kunderna, tror Carl Erik Eriksson:

– Många linsbärare tycker idag att kontaktlinser är en stor kostnad varje månad, och vårt mål är att sänka kundernas utgifter. Favoptics ambition är alltså att sälja högteknologiska kontaktlinser som motsvarar framtidens krav, till ett mycket attraktivt pris

Favoptic har, till skillnad mot de traditionella optiker- och linsbutikerna, inga fördyrande kostnader såsom butikshyror och butikanställda, eller olika mellanhänder.

– Eftersom vi köper in stora volymer så kan vi pressa priset ordentligt, menar Carl Erik Eriksson.

En nyhet som är gemensam för alla Favoptics nya linser är att förpackningen är special- designad för att kunna levereras direkt till kunden genom normala brevlådor.

Favoptic kommer även i fortsättningen att sälja andra populära kontaktlinser från till exempel Johnson & Johnson, Ciba Vision, och Bausch & Lomb, till låga priser.

För mer information, kontakta gärna:
Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic,
E-post: carl.erik@favoptic.com
Telefon: + 46 707 77 09 10.

Om Favoptic:
Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via nätet. Företaget firar elvaårsjubileum i år. Idag har Favoptic flera hundra tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Med den senaste digitalt styrda sliptekniken kan glas idag slipas mer exakt, mer effektivt och med en individuellt optimalt utformad slipning. När glasögonen är klara postas de hem till kunden. Genom att glasögonen vare sig passerar grossister eller optikerbutiker kan Favoptic erbjuda sina kunder glasögon till mycket fördelaktiga priser.

2011 startade Favoptic även försäljning av kontaktlinser. Nu startar Favoptic försäljning av linser i eget namn.

Se gärna www. favoptic.com