Heja fram de svenska hoppen med full synstyrka

Lagom till tävlingarna i Vancouver kan man kombinera lagdressen med ett par glasögon som visar vilket lag hjärtat klappar för. Med Favoptics nya tjänst har man ett par glasögonbågar, med Sveriges färger och med glas i sin egen styrka, hemma på nolltid.

Med hjälp av Favoptics nya tjänst, Favoptic Personal Print, kan man designa sina egna glasögonbågar. Och lägligt till tävlingarna i Vancuver kan man till exempel skaffa sig ett par Sverige-bågar i gult och blått och med glas i egen styrka. Precis som vanligt hos Favoptic kan man låna hem bågarna och prova i lugn och ro helt utan kostnad. Slutpriset för ett par egendesignade glasögonbågar inklusive glas med kundens egna styrkor är 495 kr (inkl frakt). Favoptic har sålt glasögon på nätet i snart 10 år. Framgångsfaktorer såsom pris, kvalité och ett enkelt sätt att låna hem och prova Favoptics glasögonbågar har bidragit till att företaget etablerat sig som uppstickare i den redan hårt konkurrensutsatta glasögonmarknaden. Man satsar även på synundersökningar i egen regi och i Sverige har företaget för närvarande mottagningar med legitimerade optiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. www.favoptic.com