• Favoptic/

Välbesökt pressträff på Grand Hôtel när ny kollektion presenterades och Sjöräddningen fick pris till ideellt arbete

Det var stor uppslutning då Favoptic visade upp höstens glasögonnyheter under några timmar den 15 augusti på Grand Hôtel i Stockholm. Favoptics stylister och optiker hade fullt upp med att hjälpa besökarna. Den nya miljövänliga PET-bågen väcker fortsatt uppmärksamhet och Sjöräddningssällskapet fick 17850 kronor för sitt ideella arbete tack vare en populär kampanj där 15 kr / par som beställdes med polariserande glasögon skänktes till Sjöräddningen.

Många intresserade kom till Favoptics pressträff som arrangerades under den pågående Stockholm Fashion Week. Pressträffen har blivit något av en tradition och ett tillfälle för Favoptic att presentera en ny kollektion. Optiker fanns på plats och stylister gav råd och tips. Favoptic demonstrerade också sin nya digitaltjänst där glasögon kan provas direkt på hemsidan genom att ta bild på sig själv.

-Det känns verkligen bra att kunna erbjuda våra kunder kvalitetsglasögon och linser till lågt pris. Och vår nya miljövänliga PET-båge intresserar många. Till våren tänker vi utöka sortimentet med fler PET-modeller, säger Carl Erik Eriksson, vd för Favoptic.

I höstkollektionen finns nya sportbågar med wrap-aroundglas, som skyddar och täcker ögonpartiet ordentligt vid utomhusaktivitet. Och vad beträffar modet går nu trenden från de tidigare något rakare modellerna till bågar som är mer uppåtgående – det ger ansiktet en lite gladare inramning.

Favoptic uppmärksammade Sjöräddningssällskapets ideella arbete genom att dela ut en check på 17850 kronor. Helene van den Berg och Jens Sonnergard från Sjöräddningen fanns på plats för att ta emot gåvan. -Summan baseras på försäljningen av våra polariserade solglas. Sjöräddningen har funnits i över 100 år och har som enda uppgift att rädda människor i sjönöd. Ett viktigt arbete som vi vill uppmärksamma, säger Carl Erik Eriksson.

Telefon: 46 707 77 09 10.

Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet, utan onödiga mellanhänder eller andra saker som fördyrar. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget funnits i över tolv år och har över en halv miljon kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www.favoptic.se