Världens första glasögonbåge tillverkad av återvunna PET-flaskor

Nu lanserar Favoptic en glasögonbåge som är tillverkad av återvunna PET-flaskor. Man är först i världen om denna smarta idé. Priset är allt annat än pantat. De går att köpa för 595 kronor, inklusive enkelslipade glas.

Det här är inte första gången Favoptic är först. Bolaget var först i världen med att sälja glasögon via nätet och har idag över en halv miljon kunder. Nyckeln till framgång har varit att man har pressat priserna ordentligt.

– Vi har bevisat att snygg design och bra kvalitet inte behöver vara dyrt. Vi söker hela tiden nya trender, inte bara när det gäller design, utan också tillverkningsmaterial. Våra kunder är smarta och tar snabbt till sig nya idéer. Därför lanserar vi dessa PET-bågar, säger Carl Erik Eriksson, VD på Favoptic.

För mer information, kontakta gärna:
Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic,
E-post: carl.erik@favoptic.com
Telefon: 46 707 77 09 10.

Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet, utan onödiga mellanhänder eller andra saker som fördyrar. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget funnits i över tolv år och har flera hundratusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www. favoptic.se