Världens första glasögonbåge tillverkad av återvunna PET-flaskor - KOMPLETTERING

Som meddelats igår lanserar Favoptic nu Favoptic-PET gjord av återvunna PET-flaskor. Ett par kompletta glasögon med enstyrkeglas, porto och 14 dagars fri ångerrätt kostar 595 kronor och för ett par med progressiva glasögon är det kompletta priset 1185 kr.

Bifogat finns den bild som föll bort i gårdagens pressmeddelande.

För mer information, kontakta gärna:
Carl Erik Eriksson, VD, Favoptic,
E-post: carl.erik@favoptic.com
Telefon: 46 707 77 09 10.

Favoptic säljer glasögon på nätet direkt från sliperiet, utan onödiga mellanhänder eller andra saker som fördyrar. Därmed kan Favoptic pressa priserna ordentligt. Favoptic var först i världen med att sälja glasögon direkt till konsument via internet. Idag har bolaget funnits i över tolv år och har flera hundratusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. 2011 startade Favoptic även försäljning av egna kontaktlinser. Se gärna mer på www. favoptic.se