Senareläggning av årsstämman 2008

Styrelsen i Cloetta Fazer AB har beslutat att senarelägga den årsstämma som var planerad att hållas den 23 april.

I januari i år utsåg huvudägarna i Cloetta Fazer, Oy Karl Fazer Ab och AB Malfors Promotor, de tidigare styrelseledamöterna Lennart Bylock och Wilhelm Lüning att föreslå alternativa lösningar på den konflikt rörande ägandet av Cloetta Fazer som förevarit mellan de båda huvudägarna under längre tid. I samband härmed meddelades avsikten att ett medlingsförslag skulle presenteras för huvudägarna före bolagets årsstämma den 23 april 2008.

På initiativ av de båda huvudägarna har styrelsen idag beslutat att senarelägga den årsstämma som var planerad att hållas den 23 april. Bakgrunden är att mera tid behövs för de pågående medlingsdiskussioner som bolaget informerade om i sitt pressmeddelande den 24 januari 2008.

Styrelsen återkommer med ny kallelse. Enligt aktiebolagslagen måste årsstämma i Cloetta Fazer AB hållas innan juni månads utgång.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Cloetta Fazer skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april 2008 klockan 16.00.

Anders Dreijer, tel +46 708 12 54 22