Female Leader Engineer nu vid fem av Sveriges största tekniska universitet

Report this content

Utmärkelsen Female Leader Engineer har sedan starten 2014 expanderat starkt. Från att utse framtidens kvinnliga ledare från endast Kungliga Tekniska Högskolan till att nu ta emot ansökningar från fem av Sveriges största universitet, utöver Kungliga Tekniska Högskolan också Chalmers Tekniska Högskola, Lunds Tekniska Högskola, Tekniska Högskolan vid Linköpings universitet samt Luleå Tekniska Universitet.

Utmärkelsen Female Leader Engineer tilldelas varje år en kvinnlig civilingenjörsstudent som utmärkt sig i problemlösning och sitt sätt att leda människor. Vinnaren får ett skräddarsytt traineeprogram och alla deltagare får en chans till personlig utveckling samt en nära kontakt med våra partnerföretag genom hela utmärkelsen. Nytt för i år är att när ansökan öppnar den 21:a augusti så har studenter från Luleå Tekniska Universitet chansen att söka för första gången.

"Vi är måna om att alltid erbjuda våra deltagare och partners en kvalitativ och utvecklande process. Därför är vi glada över att nu kunna öppna upp ansökan för ytterligare en teknisk högskola och träffa fler kvinnliga civilingenjörer med ambitionen att bli ledare", - säger Caroline Bouzi, styrelsemedlem Female Leader Engineer.

För att sprida medvetenheten kring utmärkelsen kommer en lunchföreläsning hållas i maj på universitetet i Luleå. På övriga universitet kommer kaffeutdelning, med chans att ställa frågor till gamla deltagare samt möjlighet att tipsa om drivna tjejer som borde söka utmärkelsen, att äga rum i början av maj.

Taggar: