FemineaLab Lanserar Feminea Hormon Advanced - Framtidens Kompletta Hälsotest för Kvinnor

FemineaLab lanserar Feminea Hormon Advanced, ett banbrytande hälsotest som täcker allt från blodstatus, sköldkörtel och hormonell hälsa till näring och metabolism. Företaget ser hälsotester som ett viktigt verktyg för att demokratisera hälsoinformation och främja kvinnors självständighet. Trots viss kritik från traditionell vård, menar FemineaLab att dessa tester bidrar till att skapa värdefull baslinjeinformation, ger insikter som kan utnyttjas av vården och hjälper individer att proaktivt hantera sin hälsa.

Feminea Hormon Advanced - FemineaLab

NORRTÄLJE, SVERIGE - FemineaLab, en del av Citikliniken Sverige AB, presenterar nu sin senaste innovation inom hälsotester för kvinnor - Feminea Hormon Advanced. Detta omfattande hälsotest undersöker allt från blodstatus, sköldkörtelhälsa, hjärthälsa, hormonell hälsa till nutrition, metabolism och mycket mer. Hälsotestet erbjuder insikter inom områden som vitalitet, fertilitet och sexlust, samt allmän prestationsförmåga och hälsa, inklusive depressionsnivåer, håravfall och energinivåer m.m.

Hälsotester av detta slag har emottagits med viss kritik från traditionell vård, med argument om att de kan spela på människors oro. FemineaLab anser dock det motsatta. De ser dessa hälsotester som ett verktyg för att demokratisera hälsoinformation, ge individer mer självständighet och erbjuda värdefull information och insikter som kan användas direkt av vården, eller som en baslinje för framtida vård.

"Feminea Hormon Advanced är vår signaturprodukt, och vi är stolta över att kunna erbjuda detta omfattande hälsotest till kvinnor," säger Roger Svensson, VD för Citikliniken Sverige. "Vi tror att detta test kan hjälpa kvinnor att ta kontroll över sin hälsa och välbefinnande på ett helt nytt sätt."

Feminea HormonAdvanced är nu tillgänglig via FemineaLab's onlineshop där det erbjuds en mängd av olika tester för hälsotest av hormonell obalans hos kvinnor. Efter beställning, produceras en remiss som kan användas på någon av flera hundra mottagningar i Sverige. FemineaLab samarbetar med alla stora laboratorier i landet, inklusive Karolinska Universitetssjukhuset, Synlab och Unilabs. Efter blodprovet får kunderna tillbaka sina resultat tillsammans med en läkarkommentar.

För mer information, vänligen kontakta:

Roger Svensson VD roger.svensson@citikliniken.com

Citat

Vi tror att vårt nya avancerade hormontest kan hjälpa kvinnor att ta kontroll över sin hälsa och välbefinnande på ett helt nytt sätt.