Nu kan du undersöka din hormonella obalans!

Har du problem med oregelbundna menstruationscykler, viktförändringar, trötthet, håravfall, humörsvängningar eller sömnproblem? Dessa kan vara tecken på hormonell obalans och det kan vara en god idé att undersöka dina hormonnivåer. Genom ett hormontest kan du få insikter som hjälper dig att återställa balansen och må bättre.

På FemineaLab har vi utvecklat hormontester specifikt anpassade för den kvinnliga kroppen. Våra tester för hormonell obalans analyserar viktiga hälsomarkörer som påverkar hormonbalansen. Med ett hormonbalans test kan du undersöka nivåer av bland annat östradiol, progesteron, FSH, LH, AMH, testosteron, SHGB, DHEAS, kortisol och prolaktin. Du kan välja mellan en premiumprodukt som analyserar 18 hälsomarkörer eller en mer omfattande analys med totalt 46 hälsomarkörer.

Värdefulla insikter med våra hormontester

Genom att använda våra hormontester kan du få värdefulla insikter i din hormonella hälsa och ditt allmänna välbefinnande. Våra tester är optimala för dig, oavsett ålder eller livsskede. Oavsett om du är i 20-årsåldern och hanterar vuxenlivets utmaningar, är en nybliven mamma, befinner dig mitt i livet och strävar efter välbefinnande, står inför klimakteriet, eller är i postmenopausen och prioriterar din hälsa, så ger ett hormonell obalans test dig den nödvändiga informationen för att ta kontroll över din hormonella hälsa.

Ta reda på om du har en hormonell obalans med ett av våra specifika hormontester och få den insikt du behöver för att förbättra ditt välmående.

Hela processen, från beställning till provsvar är säker och smidig, inga köer och väntetid. Du väljer en hälsokontroll som passar dig, signerar med BankID och genomför köpet. Du får sedan din remiss inom 1 arbetsdag och då kan du välja en provtagning som passar dig, där du lämnar blodprov. Provsvar av ditt hälsotest med ett utlåtande från läkare får du inom 2-6 arbetsdagar efter provtagningen.

Besök gärna vår hemsida och se hur du kan göra ett hälsotest för att undersöka din hormonella obalans.