Arken zoo utökar och förnyar butiken i Femman

Arken zoo växer och expanderar butiken i Femman. Till hösten är det nyöppning I butiken med utökat sortiment och hundtrim.

Arken zoo fortsätter att växa och utvecklas i Göteborg. I oktober tar butiken ett stort steg framåt genom att utöka sin nuvarande lokal i Femman, Nordstan. Butiksytan ökar med ytterligare 85 kvm.

Den nya lokalen på Spannmålsgatan erbjuder inte bara mer plats för shopping, utan också en helt ny upplevelse för alla hundägare och deras fyrbenta vänner. Hundtrimmet blir en del av den nya butiken och erbjuder allt från klippning och trimning till bad, kloklippning och tassvård – allt utfört av professionella trimmare.

Den utökade och förnyade butiken kommer att vara belägen på Spannmålsgatan och kommer att kunna nås direkt från gatan, vilket gör det enkelt för både ägare och hund att hitta in.

-  Att Arken zoo väljer att satsa i Femman är otroligt roligt och vi är så glada att de väljer sitt nya koncept som erbjuder en egen liten oas för hundarna att bli ompysslade på. Vi ser fram emot deras öppning i höst, säger Malin Måhlin, uthyrare butik, Hufvudstaden.

Nyöppningen kommer att äga rum under oktober månad.

-  Arken Zoo har funnits på handelsplatsen i många år och tillsammans med hyresvärden Hufvudstaden har vi hittat en möjlighet att bygga ut lokalen. Vi ser nu fram emot att inom kort kunna utveckla vårt kunderbjudande med hundtrim. Det är helt i linje med vårt uppdrag att underlätta livet med husdjur samt att bidra till att göra det tryggt, enkelt och roligt, säger Marcus Haas, Etableringschef, Arken Zoo.

Gallerian Femman med sitt centrala läge mitt i Nordstan i Göteborg har som mål att vara den självklara mötesplatsen och erbjuda besökarna den bästa shoppingupplevelsen.

Frågor hanteras av:

Marie Larsson, projektledare Marknad, marie.larsson@hufvudstaden.se,