Bilvarumärket ZEEKR flyttar in i Femman

I mars öppnar bilvarumärket ZEEKR upp en pop-up i Femman, Nordstan. ZEEKR är det globala premiummärket för elektrisk mobilitet från Geely Holding Group. Detta blir varumärkets första öppning i Göteborg.

Det elektroniska bilvarumärket ZEEKR lanserade sin första elbil på marknaden 2021. ZEEKR ingår i den globala koncernen Geely Holding Group, som även är storägare i bland annat Volvo och Polestar. ZEEKR inriktar sig på att skapa ett helt integrerat användarekosystem med innovation som ständigt utvecklas. Bilarna designas och utvecklas för den europeiska marknaden till stor del i Göteborg. ZEEKRS pop-up i Femman kommer att öppna i mars och besökaren kommer att få möjlighet att utforska och uppleva det senaste inom elbilsmärkets utbud.

- Det är med stor glädje vi välkomnar ZEEKR till Femman. Deras showroom blir en spännande möjlighet för våra besökare att få en förhandsvisning av det senaste inom elbilsbranschen. ZEEKR tillför en ny kategori för oss i Femman vilket känns extra roligt, vi ser fram emot att kunna erbjuda våra besökare denna typ av koncept, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik, Hufvudstaden.

- Vi fortsätter vårt arbete med att göra våra fantastiska produkter mer tillgängliga i Sverige. Vi är stolta och glada över att öppna upp ZEEKR Pop-up. Europas första pop-up-butik i Sverige, efter ZEEKR Center i Stockholm. Göteborg är platsen där vi har både hjärna och hjärta i form av CEVT, vårt europeiska forsknings- och utvecklingscenter, samt ZEEKR Design, vårt globala designcenter. Vi ser fram emot nya möten och att fortsätta vår resa med att accelerera övergången till hållbar mobilitet, säger Christopher Holmqvist, Sverigechef Zeekr Europa.

Gallerian Femman med sitt centrala läge mitt i Nordstan i Göteborg har som mål att vara den självklara mötesplatsen och erbjuda våra besökare den bästa shoppingupplevelsen.

Marie Larsson, Projektledare Marknad, Hufvudstaden

Tlf: 0705- 62 21 33 E-post: marie.larsson@hufvudstaden.se