DINÉ Burgers öppnar i Femman

I höst öppnar DINÉ Burgers i Femman, ett av de hetaste burgar- och streetfoodkoncepten i Göteborg.
De erbjuder prisvärda kvalitetshamburgare gjorda på svenskt nötkött och väl genomarbetade vegetariska alternativ med lokala råvaror i fokus. DINÉ Burgers kommer att finnas på gallerians övre plan och blir varumärkets fjärde enhet. I och med denna etablering blir Femmans restaurangutbud komplett och erbjuder göteborgarna mat från jordens alla hörn.

Grundarna till DINÉ Burgers startade också kedjan Street Friends, båda koncepten har den gemensamma nämnaren - prisvärda hamburgare lagade från grunden. Köttet maler de själva varje morgon och tillsammans med det egenbakade brödet samt de hemmagjorda dressingarna har man lyckats skapa en matupplevelse många kunder återvänder till för att uppleva.

- Hemligheten till den perfekta burgaren är att laga allt från grunden med bra råvaror. Att öppna i Femman känns som ett perfekt nästa steg när vi nu expanderar vår restaurangkedja. Vi vill erbjuda alla besökare en härlig miljö där vi komponerar burgare till schyssta priser med skön musik. Vårt koncept blir ett perfekt tillskott till Femmans utbud som vi vet att besökarna kommer uppskatta, säger Andreas Andersson, grundare av DINÉ Burgers.

Femman har sedan tidigare ett brett utbud av mat-och dryckesupplevelser med allt ifrån restauranger och caféer till konditori och bageri. I och med DINÉ Burgers öppning kommer gallerians kunder framöver även att kunna njuta av kvalitetshamburgare till överkomligt pris.

- Vi är mycket glada över att DINÉ Burgers väljer Femman för sin nästa etablering i Göteborg. Konceptet kompletterar befintligt restaurangutbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Femman som central mötesplats samt Food & Beverage-destination i Nordstan och Göteborg säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling Butik på Hufvudstaden.

Femmans restaurangutbudBAO Kitchen (öppnar inom kort)

Espresso House
Gourmet korv
Jerkstrands konditori och bageri
Joe & The Juice
Naked Juicebar
Sushi Yama
Zócalo
Wei Wei Asian Eatary

Femman - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, Rituals och Naked Juicebar m.fl. I den 16 000 kvm stora gallerian finns ett 60-tal butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar drygt 12 miljoner besökare. Välkommen till Femman!