• Femman/

DRM-LND öppnar nytt samtidigt som Partyland och Lundbergs får nya lokaler i Femman

Nu får Femman ett eget drömland. DRM-LND, platsen där kunderna kan skapa egna mobilskal och smycken, öppnar sin första butik i Göteborg i början av augusti. Under sommaren kommer också två befintliga Femman-butiker, Lundbergs och Partyland att flytta till nya lokaler.

DRM-LND startade i oktober 2023 och erbjuder världens största sortiment för att skapa egna personifierade produkter och accessoarer. Den ca 90 kvm stora butiken i Femman blir kedjans fjärde i Sverige och siktet är därefter inställt på en internationell expansion med butiker i Danmark, London och Los Angeles. Bakom DRM-LND står Mikael Söderlindh, grundaren av Happy Socks.

- Våra kunder finns på TikTok, och när vi frågade våra följare vart de helst ville se nästa butik, var valet självklart. Femman i Göteborg har en målgrupp, läge och image som passar DRM-LND oerhört bra. Den nya butiken kommer bli något alldeles unikt och dessutom blir det startskottet för lanseringen av de nya produkterna man kan personifiera utöver smycken och mobilskal, säger Mikael Söderlindh, vd DRM-LND.

Partyland, som har haft butik i Femman sedan 2018, kommer i början av juli att flytta till en ca 100 kvm stor lokal på övre plan. Den nya butiken erbjuder kedjans hela sortiment.

Lundbergs Handskar & Väskor, med anor från 1928, öppnade butik i Femman 2021. Nu väljer de att skala upp till en mer än dubbelt så stor lokal på ca 190 kvm som öppnar i mitten på juni. Butiken får ny design och hela sortimentet med väskor, plånböcker och handskar kommer breddas med ett extra fokus på reseffekter.

- Det är otroligt roligt att få en sådan fin bekräftelse på Femmans attraktivitet bland både varumärken och kunder. Två starka varumärken gör nysatsningar och samtidigt öppnar DRM-LND sin nyskapande butik som vänder sig till en ung kreativ målgrupp”, säger Malin Måhlin, Uthyrare butik på Hufvudstaden.

Frågor hanteras av:

Marie Larsson, projektledare Marknad, marie.larsson@hufvudstaden.se,