Femman välkomnar Lundbergs

I november öppnar Lundbergs på gatuplan i gallerian Femman i Nordstan.  Lundbergs erbjuder väskor och handskar med hög kvalitét.

Det familjeägda företaget Lundbergs grundades 1928 i Lund, då som handskfabrik. Idag säljer kedjan väskor och handskar runt om i Sverige. I butikerna hittar man sen starten kunnig personal och hög kvalitét på produkterna.

• Det känns spännande att öppna butik i Femman och Nordstan, som är Göteborgsregionens mest kända och etablerade handelsplats. Från vår sida känns det positivt efter den långa och tuffa perioden som vi haft, att nu äntligen kunna blicka framåt på allvar igen. Vi längtar efter att får serva våra Göteborgskunder med väskor, handskar, plånböcker, resväskor m.m, hälsar Nina Kårlin, Regionchef Region väst Lundbergs.

Lundbergs butik kommer ligga på gatuplan i Femman och öppnar under november månad lagom till julhandeln.

-Att Lundbergs väljer Femman för sin första butik i centrala Göteborg är mycket roligt. Etableringen bidrar positivt till vår ambition att erbjuda våra besökare ett brett utbud för en smidig shoppingupplevelse, säger Oscar Hägg, Chef Förvaltning butik på Hufvudstaden i Göteborg

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Sofia Säntti, Projektledare Marknad, Hufvudstaden.
Tlf: 0708- 96 11 16 Epost: sofia.santti@hufvudstaden.se

Femman - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, Rituals och Naked Juicebar m.fl. I den 16 000 kvm stora gallerian finns ett 60-tal butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar drygt 12 miljoner besökare. Välkommen till Femman!