Femman välkomnar Pandora

Gallerian Femman i Nordstan får en ny butik. Det är det danska smyckesvarumärket Pandora som flyttar in i Femman under sommaren.

Pandora är ett av världens största smyckesföretag. Den internationella kedjan säljer egendesignade smycken gjorda av högkvalitativa material till överkomliga priser.

Varumärkets smycken säljs i 2 500 butiker i mer än 100 länder. Butiken i Femman blir deras enda i Göteborg.

- Vi är mycket glada över att Pandora väljer Femman för sin nya konceptbutik i Göteborg. Pandora kompletterar Nordstans utbud inom smycken och accessoarer väl och stärker Femman som shoppingdestination och mötesplats mitt i city, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik Hufvudstaden

- Femman med sina stora besöksflöden mitt i Nordstan passar oss perfekt. Vi ser fram emot att växa i Sverige tillsammans med Femman. Team Pandora är förväntansfulla över att möta våra kunder fysiskt i ett utav Göteborgs mest centrala lägen, säger Sonia López Delgado, vd för Pandora i Norra Europa.

Den 60 kvm stora butiken kommer öppna på gatuplan under sommaren.

Under våren har Femman haft två stora öppningar Cervera och Deichmann samt två pop-up butiker, Hööks och Huski Wear.

Sofia Säntti, Projektledare Marknad, Hufvudstaden
Tlf: 0708-96 11 16 E-post: sofia.santti@hufvudstaden.se

Femman - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, Rituals och Naked Juicebar m.fl. I den 16 000 kvm stora gallerian finns ett 60-tal butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar drygt 12 miljoner besökare. Välkommen till Femman!