KICKS öppnar 1100 kvadratmeter skönhetstempel i Femman

Report this content

Kosmetikkedjan KICKS fortsätter att expandera. Under året byggs butiken i Femman om och öppnar upp som flagshipbutik i november. Butiken, som blir först med KICKS nya koncept, kommer att inta hela 1100 kvm i gallerian. Därmed blir den en attraktiv destination för skönhetsintresserade göteborgare och besökare från när och fjärran. KICKS i Femman kommer att erbjuda ett helt nytt tjänsteerbjudande kombinerat med nya, exklusiva varumärken.

KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med kunskap om, och kärlek till, alla skönhetsintresserade kvinnor och män ska KICKS med hjärta och hjärna erbjuda marknadens bästa vägledning och inspiration till de främsta valen inom skönhet.

–  I vår flagshipbutik skapar vi den totala skönhetsupplevelsen för våra kunder. Genom nya spännande varumärken, ett brett tjänsteutbud och en butiksmiljö utöver det vanliga kommer vi erbjuda något för alla. Nu är vi redo och slår under året upp portarna till Nordens största skönhetsbutik, säger Pontuz Bjelfman, vd för KICKS.

KICKS flagshipbutik öppnar i november och gör Femman till ett självklart mål för skönhet och kosmetik i Göteborg, inte minst i kombination med läget mitt i Nordstan. Femman genomgår just nu en omfattande renovering för att skapa en urban och inspirerande shoppingdestination där ett brett urval av mode- och livsstilsvarumärken, som Boomerang och Monki, kombineras med spännande restaurang- och cafékoncept.

– Med sitt centrala läge och breda varumärkesutbud bygger Femman en lustfylld shoppingdestination, där KICKS vision om att erbjuda både expertis och en inspirerande upplevelse passar perfekt, säger Cathrine Söderström, affärsutvecklingschef för butik, Hufvudstaden i Göteborg.

Varje år strömmar drygt 11,5 miljoner besökare genom Femman som slog upp sina portar 1972. Idag rymmer gallerian ett 60-tal butiker, caféer och restauranger på en yta av 15 500 kvadratmeter och är en del av Nordstan.
Sedan starten 1991 har KICKS växt från tre till närmare 250 butiker i Sverige, Norge och Finland. KICKS är idag Nordens största kosmetikkedja genom sitt butiksnät och e-handel.

För mer information, vänligen kontakta:
Louise Kihlberg, marknadschef Hufvudstaden
louise.kihlberg@hufvudstaden.se
08-762 90 86

Johanna Nilsson, t f marknadsdirektör KICKS
johanna.nilsson@kicks.se
08-453 28 00

Femman - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, JC, Odd Molly och Naked Juicebar m.fl. I den 15 500 kvm stora gallerian finns 65 butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar cirka 11,5 miljoner besökare. Välkommen till Femman!

Taggar:

Citat

Med sitt centrala läge och breda varumärkesutbud bygger Femman en lustfylld shoppingdestination, där KICKS vision om att erbjuda både expertis och en inspirerande upplevelse passar perfekt.
Cathrine Söderström, affärsutvecklingschef för butik, Hufvudstaden i Göteborg
I vår flagshipbutik skapar vi den totala skönhetsupplevelsen för våra kunder. Genom nya spännande varumärken, ett brett tjänsteutbud och en butiksmiljö utöver det vanliga kommer vi erbjuda något för alla. Nu är vi redo och slår under året upp portarna till Nordens största skönhetsbutik.
Pontuz Bjelfman, vd för KICKS