Matcha House till Femman

I januari öppnar Matcha House upp i Femman. Matcha House serverar bl.a den populära tebaserade fruktdrycken Bubble tea.

Matcha House kommer erbjuda sina gäster Bubble tea även kallat Boba tea. Drycken har sitt ursprung från Sydostasien och har snabbt erövrat Europa och Sverige. Teet har blivit något utav en sensationell trend för alla café-, fika och dessertälskare.

-Vi ser fram mot att servera våra krämiga, smakrika och fruktiga Boba teas till våra gäster. Femman med sitt centrala läge i Göteborg och en bra mix av butiker och restauranger känns helt rätt för oss säger Thi Nhat Linh Do, ägare Matcha House.

Matcha House öppnar upp på gatuplan i slutet av januari månad. Förutom Bubble Tea kommer även gästerna kunna avnjuta goda och färgglada efterätter.

- Det känns väldigt roligt att välkomna Matcha House. Konceptet har snabbt vuxit sig populärt och det känns trevligt att kunna erbjuda detta till våra besökare. Genom etableringen stärker vi vårt befintliga utbud ytterligare och befäster Femman som en central mötesplats i Nordstan och Göteborg, säger Oscar Hägg, Chef Förvaltning butik på Hufvudstaden i Göteborg.

Under februari månad kommer även Femmans befintliga hyresgäst Sushi Yama flytta sin restaurang till nytt läge. Den nya restaurangen kommer vara belägen på övre plan. I samband med flytten uppgraderar Sushi Yama restaurangen till sitt senaste koncept.

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Sofia Säntti, Projektledare Marknad, Hufvudstaden.

Tlf: 0708-961116 Epost: sofia.santti@hufvudstaden.se

Femman - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ Marqet, Gina Tricot, Rituals och Naked Juicebar m.fl. I den 16 000 kvm stora gallerian finns ett 60-tal butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar drygt 12 miljoner besökare. Välkommen till Femman!

Citat

Oscar Hägg, Chef Förvaltning butik på Hufvudstaden i Göteborg.