Morgondagens modestjärnor intar Femman

Den 31 mars tar morgondagens modestjärnor plats i Göteborg när Swedish Fashion Talents tar plats i Femman. I samband med Nordstans modevecka bjuds göteborgarna in till att träffa representanter från Swedish Fashion Council och ta del av stjärnskotten Arethé Stockholm, EA 4th, F.A.S., Isabella Idberg, Louise Körner, MLTV Clothing, NAND och WDEE – vars vår- och sommarkollektioner även finns till försäljning i limiterad upplaga.

Swedish Fashion Council driver Swedish Fashion Talents - ett projekt som uppmärksammar ett antal lovande svenska modevarumärken. Nu välkomnar Femman ett urval av 2015 och 2016 års kandidater till Göteborg för att visa upp sina kollektioner under Nordstans modevecka i slutet av mars. Utställningen äger rum 10.00 till 20.00 torsdagen den 31 mars på Femmans övre plan, där göteborgarna både kan se och lägga vantarna på ett handplockat urval av våren och sommarens kollektioner från Arethé Stockholm, EA 4th, F.A.S., Isabella Idberg, Louise Körner, MLTV Clothing, NAND och WDEE. På en öppen vernissage mellan 18.00-20.00 finns även Isse Smeds från Swedish Fashion Council och jurymedlemmen Thomas Hägg på plats för att presentera årets talanger.

-     Det är ett intressant och spännande urval av deltagare från Swedish Fashion Talents som får chansen att inspirera Göteborgarna under Nordstans modevecka. De visar på den mångfacetterade bredd, kreativitet och företagsanda, men även positiv framtidstro, som finns bland många nystartade och entreprenörsdrivna kreatörer i Sverige idag, säger Thomas Hägg, jurymedlem i Swedish Fashion Talent of the Year och grundare av Thomas Hägg PR.

Femman, som undergår en omfattande renovering, är en självklar shoppingdestination i Göteborg för mode och livsstil. Nyinflyttade varumärken som Boomerang och Odd Molly har blivit grannar med långtida hyresgäster - däribland, Monki, Gina Tricot och JC. Genom en dynamisk kombination av sitt centrala läge, en attraktiv butiksmix och spännande mat- och dryckeskoncept vill Femman skapa en mötesplats för såväl göteborgare som turister.

-     Vi är glada över att kunna bjuda in och visa upp årets SFT på Femman i samband med Nordstans modevecka. Det är helt i linje med vår ambition att Femman skall vara en självklar mötesplats och modedestination i centrala Göteborg, säger Louise Kihlberg, Marknadschef på Hufvudstaden.

Bland tidigare års vinnare av Swedish Fashion Talent of the Year finner man varumärken som Dagmar, Uniforms for the Dedicated, Mes Dames och Simon Ekrelius.

Femman presenterar 2016 års Swedish Fashion Talents
Femmans övre plan
Torsdag 31 mars
Öppettider: 10.00 – 20.00
Öppen vernissage med presentation 18.00 – 20.00

Klicka här för bildmaterial!

Sofia Green, Ibeyostudio
sofia@ibeyostudio.se
0733 30 25 98

Louise Kihlberg, Marknadschef Hufvudstaden
louise.kihlberg@hufvudstaden.se
08 762 90 86

Femman – mötesplatsen mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, JC, Odd Molly och Naked Juicebar m.fl. I den 19 000 kvm stora gallerian finns 65 butiker, restauranger och caféer. Femman är en del av Nordstan som är Sveriges ledande handelsplats med 35 miljoner besökare. Välkommen till Femman!