Fennovoimas pressmeddelande 11.1.2008

FENNOVOIMA ÖPPNAR LOKALKONTOR I PYHÄJOKI OCH SIMO

Som sambandschef fungerar Sauli Herva

Fennovoima öppnar lokalkontor i Pyhäjoki och Simo. Filosofie kandidat, geolog Sauli Herva (42) har utnämnts till kontorens sambandschef. Herva har tidigare arbetat med undersökningar om kärnkraft och fungerat som företagare. Herva ansvarar i sin nya uppgift för Fennovoimas lokalkontors verksamhet och lokalkommunikation. Han medverkar också i landområdesanskaffningen och undersökningar i samband med miljökonsekvensbedömningsprocessen.

Lokalkontoren i Pyhäjoki och Simo fungerar som informationspunkter för Fennovoimas kärnkraftsprojekt och som en för alla öppen mötesplats. Kontoren är öppna regelbundet. Dessutom arrangeras andra lokala tillställningar om projektet. Kontoren ger medborgarna möjlighet att ge respons samt få information om kärnkraft och Fennovoimas projekt.

Pyhäjokis kontor finns på Vanhatie 48. Kontoret öppnas måndagen den 28.1.2008 och det är öppet måndagar och tisdagar klockan 10-17. Simos kontor öppnas 31.1.2008 på Maksniementie 28 och det är öppet torsdagar och fredagar klockan 10-17.

Lokalkontorens öppningstillställningar arrangeras i februari. I Simo arrangeras öppningstillställningen onsdagen den 12.2.2008 från och med klockan 12 och i Pyhäjoki tisdagen den 13.2.2008 från och med klockan 12. Tillställningarna är öppna för alla.

Fennovoima öppnar de närmaste veckorna lokalkontor också i Kristinestad och Strömfors.

Tilläggsinformation: Utvecklingschef Juha Miikkulainen, 0500 836 585 eller 0207 579205, lokal sambandschef Sauli Herva, 0400 585 317