Ferronordic har utsetts till ”Dealer of the Year” av Volvo CE

Ferronordic har utnämnts till “Dealer of the Year” 2019 för EMEA-regionen av Volvo CE.

Volvo CE ger på årlig basis ut priset ”Dealer of the Year” till en partner som har uppvisat enastående insatser under året. För EMEA-regionen under 2019 gick priset till Ferronordic. Volvo CE kommenterar valet av vinnare:

”Ferronordic har ökat marknadsandelen för grävmaskiner i en väldigt konkurrensutsatt marknad och har en ytterst strukturerad metod för kompetensutveckling. Ferronordic har även gjort en sann förändringsresa där man digitaliserat bolaget i syfte att öka omsättningen i eftermarknaden och eftersträvar aktivt en expansion av verksamheten genom att anamma nya affärsmodeller.”

Ferronordics VD, Lars Corneliusson, kommenterar:

”Jag är stolt över att motta detta pris å organisationens vägnar. Våra anställda har arbetat hårt med att möjliggöra detta. Jag är tacksam över att få ett sådant erkännande från våra kollegor och vänner hos vår huvudpartner. Det är även glädjande att se att våra strävanden att utveckla vårt team och investera i innovativa och digitala affärslösningar blir uppmärksammade.”

De nominerade för året 2019 var, utöver Ferronordic, Volvo CE:s återförsäljare i Sydafrika och Nederländerna. Det är det andra året i rad som Volvo uppmärksammar den starka utvecklingen i Ferronordic. 2018 utsågs Ferronordic till ”EMEA Best Service Dealer”, för sin höga nivå av kundnöjdhet, omfattande nätverk och goda servicekvalitet.

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag inom områdena anläggningsmaskiner och lastbilar. Företaget är återförsäljare för Volvo Construction Equipment och vissa andra varumärken i hela Ryssland och Kazakstan, eftermarknadspartner för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Ryssland, samt återförsäljare för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Tyskland. Företaget erbjuder dessutom s.k. contracting services där man äger och opererar maskiner för att utföra arbeten för kunder. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har nu över 90 anläggningar och omkring 1 500 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information lämnades för offentliggörande den 20 februari 2020, kl. 08:30 CET.