Ferronordic publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Ferronordics års- och hållbarhetsredovisning för 2023 har publicerats och finns tillgänglig på företagets hemsida, www.ferronordic.com/sv/investerarrelationer/rapporter-och-presentationer

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag för lastbilar och anläggningsmaskiner. Företaget är återförsäljare för Volvo Trucks, Renault Trucks och Sandviks mobila kross- och sorteringsverk i Tyskland samt återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Sandviks mobila kross- och sorteringsverk samt Mecalac i Kazakstan. Ferronordic är återförsäljare för Volvo CE i hela eller delar av nio delstater i USA och representerar även Hitachi, Sandvik och Linkbelt i delar av samma område. Ferronordic är också återförsäljare av Volvo CE, Mecalac och Sandvik mobila kross- och sorteringsverk i Kazakstan. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har idag 42 anläggningar och ca. 800 anställda. Ferronordics vision är att vara det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm. www.ferronordic.com

För investerare, analytiker och media:
Erik Danemar, Finanschef och Chef för investerarrelationer
ir@ferronordic.com