Ferronordic publicerar årsredovisning för 2020

Ferronordics årsredovisning för 2020 har publicerats och finns tillgänglig på företagets hemsida, www.ferronordic.com.

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag inom områdena anläggningsmaskiner och lastbilar. Företaget är återförsäljare för Volvo Construction Equipment och vissa andra varumärken i hela Ryssland och Kazakstan, eftermarknadspartner för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Ryssland, samt återförsäljare för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Tyskland. Företaget erbjuder dessutom s.k. contracting services där man äger och opererar maskiner för att utföra arbeten för kunder. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har omkring 100 anläggningar och omkring 1 500 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm.

För frågor från investerare, vänligen kontakta:

För frågor från media, vänligen kontakta:

Ceren Wende, Marknadsförings- och kommunikationschef, tel. +46 73 658 59 80, eller ceren.wende@ferronordic.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 14 april 2021, kl. 16:30.