Inbjudan till Ferronordics investerarpresentation 13 maj 2020

Ferronordics delårsrapport för första kvartalet 2020 kommer att publiceras den 13 maj 2020 kl. 07:30 CET. En presentation av rapporten hålls samma dag kl. 10:00 CET.

Ferronordics delårsrapport för första kvartalet 2020 kommer att publiceras den 13 maj 2020 kl. 07:30 CET och finnas tillgänglig på www.ferronordic.com. Ferronordic inbjuder investerare, analytiker och media till en presentation där Lars Corneliusson, VD, och Erik Danemar, Finanschef, kommenterar rapporten. Presentationen kommer att hållas den 13 maj 2020 kl. 10:00 CET och kan följas via telefonkonferens eller audiocast.

Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor kan ställas via telefonkonferensen eller i skriftlig form genom audiocasten. Ingen förregistrering krävs.

För att delta på telefon, vänligen ring in senast fem minuter före utsatt tid.

Telefonnummer:

• Tyskland:                +49 692 222 203 77
  • Ryssland:                +8 800 500 01 33
  • Sverige:                  +46 8 566 42 692
  • Schweiz:                 +41 225 805 976
  • Storbritannien:         +44 333 300 92 60
  • USA:                       +1 833 823 05 87

Presentationen kan även följas direkt på: https://tv.streamfabriken.com/ferronordic-q1-2020

Efteråt kommer en inspelning av presentationen vara tillgänglig på samma sida.

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag inom områdena anläggningsmaskiner och lastbilar. Företaget är återförsäljare för Volvo Construction Equipment och vissa andra varumärken i hela Ryssland och Kazakstan, eftermarknadspartner för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Ryssland, samt återförsäljare för Volvo Trucks och Renault Trucks i delar av Tyskland. Företaget erbjuder dessutom s.k. contracting services där man äger och opererar maskiner för att utföra arbeten för kunder. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har nu över 90 anläggningar och omkring 1 500 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Denna information lämnades för offentliggörande den 29 april 2020, kl. 12:00.