Inbjudan till Ferronordics investerarpresentation 14 maj 2019

Ferronordics rapport för första kvartalet 2019 publiceras den 14 maj 2019 kl. 07:30. Presentation av rapporten hålls samma dag kl. 10:00.

Ferronordic inbjuder investerare, analytiker och media till en presentation där Lars Corneliusson, VD, kommenterar rapporten. Presentationen kommer hållas den 14 maj 2019 kl. 10:00 och kan följas via telefonkonferens eller audiocast. Rapporten offentliggörs den 14 maj 2019 kl. 07:30 och finns tillgänglig på www.ferronordic.com.

Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor kan ställas via telefonkonferensen eller i skriftlig form genom audiocasten. Ingen förregistrering krävs.

För att delta på telefon, vänligen ring in senast fem minuter före utsatt tid.

Telefonnummer:

•  Sverige: 08 5055 83 68
  •  UK: +44 3333 009 266
  •  Ryssland: 8 800 500 0133
  •  USA: +1 833 526 8383
  •  Schweiz: +41 2 2567 5632
  •  Tyskland: +49 69 222 220 377

Presentationen kan även följas live på https://tv.streamfabriken.com/ferronordic-machines-q1-2019.

Efteråt kommer en inspelning av presentationen vara tillgänglig på samma sida.

Ferronordic är auktoriserad återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Terex Trucks, Dressta, Mecalac och Rottne i Ryssland, samt för Volvo Construction Equipment och Mecalac i Kazakstan. I delar av Ryssland har Ferronordic även utsetts till eftermarknadsåterförsäljare för Volvo och Renault Trucks samt återförsäljare för Volvo Penta. Ferronordic påbörjade sin verksamhet 2010. Bolaget är väl etablerat i samtliga federala distrikt i Ryssland med 79 anläggningar och över 1 000 anställda. Ferronordics vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på CIS-marknaderna. Aktierna i Ferronordic Machines AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Lars Corneliusson, VD, Tel. +46 70 494 11 22, eller lars.corneliusson@ferronordic.com

Denna information lämnades för offentliggörande den 3 maj 2019, kl. 14:00.

For further information please contact:

Lars Corneliusson, CEO, Tel. +46 70494 11 22, or lars.corneliusson@ferronordic.com