Inbjudan till Ferronordics kapitalmarknadsdag 2 oktober 2024

Ferronordic kommer hålla en kapitalmarknadsdag den 2 oktober 2024 kl. 13:00 CET. Under dagen kommer ledningen presentera bolagets strategiska inriktning och finansiella mål, samt svara på frågor.

Ferronordic bjuder in investerare, analytiker och andra intressenter. Det kommer att finnas möjlighet att delta på plats eller via webcast. Möjlighet att delta på plats är begränsad och platser allokeras i turordning. Presentationen kommer hållas på engelska och följas av en frågestund. Frågor kan ställas direkt till företagsledningen på plats eller i skriftlig form genom webcasten.

Programmet för dagen kommer att inkludera:

• Ferrnordics strategi och marknadsposition.
  • Utsikter och möjligheter i respektive affärssegment
  • Genomgång av bolagets finansiella mål.
  • Möjlighet till frågor och diskussion med företagsledningen.

Datum:  2 oktober 2024

Tid:   Dörrarna öppnas kl. 12:30. Presentationer börjar kl. 13:00 och avslutas kl.16:00

Plats:  Inderes Event Studio, Västra Trädgårdsgatan 19, Stockholm

Anmälan:  För att delta, vänligen registrera intresse via

Ferronordic Capital Markets Day 2024 (financialhearings.com).

-------------------------------------------------------

Ferronordic är ett service- och försäljningsföretag för anläggningsmaskiner och lastbilar. Företaget är återförsäljare för Volvo CE i hela eller delar av nio delstater i USA och representerar även Hitachi, Sandvik och Link-Belt i delar av samma område. Ferronordic är återförsäljare för Volvo Trucks, Renault Trucks och Sandviks mobila kross- och sorteringsverk i Tyskland samt återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Sandviks mobila kross- och sorteringsverk samt Mecalac i Kazakstan. Ferronordic startade sin verksamhet 2010 och har idag 41 anläggningar och ca. 800 anställda. Ferronordics vision är att vara det ledande service- och försäljningsföretaget på sina marknader. Aktierna i Ferronordic AB (publ) är noterade på Nasdaq Stockholm. www.ferronordic.com

För investerare, analytiker och media:
Erik Danemar, Finanschef och Chef för investerarrelationer
ir@ferronordic.com