Fiberless Society förstärker på marknadssidan

Report this content

Fiberless Society förstärker på marknadssidan Den gångna sommaren har inneburit personalförstärkningar på marknadssidan för lundabaserade Fiberless Society. Spjutspetsföretaget, som utvecklar produkter för högpresterande trådlöst bredband, aktiverade dessutom i juni det första av sammanlagt tre planerade svenska dotterbolag, och blev därmed moderbolag i koncernen Fiberless Society. Som VD för det nystartade dotterbolaget utsågs Mats Weidmar. I början av september tillträdde Dennis Bergh posten som försäljningschef för Europa inom moderbolaget. Dags att inleda försäljningsarbetet Dennis Bergh, 39, har precis börjat sitt arbete som försäljningschef med ansvar för Europa och har drygt 15 års erfarenhet från IT-branschen. Närmast kommer han från en tjänst som VD för ett svenskt dotterbolag till belgiska börsnoterade IT-företaget Sait-Stento. Där arbetade han inom området radiokommunikation. Dessförinnan var han affärsområdeschef inom Data & Tele på Ahlsell. - Fiberless Society har intressanta systemlösningar för en växande internationell marknad, säger Dennis Bergh. Vår produktutveckling är på god väg framåt och det börjar nu bli dags att skapa kontakter inför den planerade marknadsintroduktionen. Målet är att bli en av de ledande aktörerna på den globala marknaden. Produktkonceptet tilltalar mig mycket, liksom möjligheten att medverka vid uppbyggnaden av företaget. Konsultbolag hoppas på intäkter i höst Dotterbolaget Fiberless Horizon Services är ett nätplanerings- och konsultföretag, som säljer sina tjänster till operatörer och andra som vill bygga kommunikationsnät. Detta är det först aktiverade av tre, sedan tidigare planerade, svenska dotterbolag. De övriga täcker affärsområdena marknad och utveckling - verksamheter som ännu så länge bedrivs inom moderbolaget. Mats Weidmar, 44, sedan juni VD för Services, har bland annat arbetat som affärsområdeschef på Enea Data. Närmast kommer han från en tjänst som regionchef och affärsutvecklare på Awapatent. Han räknar med att det nya dotterbolaget redan under hösten kan generera intäkter genom att installera och planera trådlösa nätlösningar, vilka till en början bygger på befintliga produkter. - Services har en stor marknadspotential, genom att vi säljer eftersökta, kvalificerade totallösningar med nätuppbyggnadstjänster, berättar Mats Weidmar. Vi vänder oss till alla som planerar att bygga nätverk för IT och telekom. Redan nu kan vi hjälpa till att effektivt planera och designa blivande nät, även om huvudbolagets egna produkter ännu inte är färdigutvecklade. Högupplösta bilder på respektive person kan laddas ned från vår webbplats: http://www.fiberless-society.com/sv/ledning.asp För ytterligare information, kontakta PR- & informationschef Bella Danowsky tel 046-38 65 83, mobiltel 0733-36 84 43 e-post bella@fiberless-society.com Företagsfakta: Fiberless Society AB (publ) är ett spjutspetsföretag beläget i anslutning till forskningsbyn Ideon i Lund. Huvudinriktningen är utveckling och marknadsföring av system för framtidens högpresterande trådlösa bredband - en luftburen IT-infrastruktur med kapacitet på upp till Gbit/s. Företaget utvecklar ett IP-baserat flerpunktskoncept i s k meshstruktur, som via radio- och ljusvågskommunikation förmedlar bredband i lokala och regionala utomhusnät. Kunderna återfinns främst bland telekom- och internetoperatörer samt inom kommuner, företag och andra med behov av kommunikationsnät. Besök gärna www.fiberless- society.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00280/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/06/20010906BIT00280/bit0002.pdf