FICO utökar partnerskap med Hewlett Packard

Report this content

FICO lanserar ett utökat partnerskap med Hewlett Packard Enterprise (HPE) för att erbjuda kunder beslutsstöd i realtid.

FICO och HPE offentliggör nu ett partnerskap där man kommer att arbeta tätt tillsammans för att erbjuda lösningar inom områden som analys, beslutsstöd och bedrägeribekämpning för bland annat finansbranschen, offentlig sektor och bilbranschen.

Samarbetet innebär exempelvis också att FICO® Decision Management Suite 2.0 kommer att integreras i lösningar som HPE Risk Data Aggregation and Reporting (RDAR) och plattformen HPE Vertica.

”Genom att kombinera FICOs Decision Management Suite med HPEs globala organisation och teknik kan vi förse fler av våra kunder med snabbare och mer lönsamma analysverktyg”, säger Martin Risau, senior vice president, Analytics & Data Management, HPE.

Möjliggör nya lösningar

“Vårt utökade partnerskap med HPE möjliggör nya typer av lösningar som möter behovet bland kunderna att kunna hantera och ta beslut baserat på överväldigande mängder data. Våra nya gemensamma lösningar gör det möjligt att bättre agera på analysunderlag och stärka både affärsresultat och kundupplevelse”, säger Wayne Huyard, executive vice president för sales, marketing and services på FICO.

Mer information om partnerskapet finns här: http://www.fico.com/en/newsroom/fico-extends-partnership-with-hewlett-packard-enterprise-to-deliver-real-time-decision-management-solutions-04-26-2016

Om FICO

FICO (NYSE: FICO) är ett ledande analys- och mjukvaruföretag som hjälper företag i över 90 länder att ta bättre beslut som skapar högre tillväxt, lönsamhet och kundnöjdhet. Företagets banbrytande användning av big data och matematiska algoritmer för att förutspå kundbeteenden har förändrat hela branscher. FICO erbjuder analys, mjukvara och verktyg som används inom ett flertal branscher för att hantera risk, bekämpa bedrägerier, bygga mer lönsamma kundrelationer, optimera verksamheter samt säkerställa regelefterlevnad. Flera av företagets produkter har anammats av hela branscher, däribland FICO® Score, den amerikanska branschstandarden för att mäta konsumentkreditrisk. FICO:s lösningar använder öppen källkod och molnbaserade tjänster för att maximera flexibilitet, snabb driftsättning och minskade kostnader.  Läs mer på www.fico.com.

För nyheter rörande FICO och mediekontakter, besök www.fico.com/news.

Taggar: