Fidelity inleder samarbete med Scandinavian TPC hosted by Annika på Bro-Bålsta Golfklubb

Fidelity blir samarbetspartner till årets upplaga av den internationella damgolfturneringen Scandinavian TPC hosted by Annika, som är en del av damernas Europatour. Världsettan Annika Sörenstam är värd för tävlingen som förväntas attrahera en bra bit över 100 toppspelare när Annika återvänder till sin hemmabana, Bro-Bålsta Golfklubb, den 10-13 augusti.

Tävlingen, som nu arrangeras för andra året i rad, lockade förra året flera golfstjärnor inom världseliten och förväntas få ett minst lika starkt startfält även i år. Scandinavian TPC innebär en möjlighet för Fidelity att ytterligare öka kännedomen kring fondbolagets starka engagemang hos en bredare allmänhet på den nordiska marknaden. Fidelity har funnits i Sverige i 10 år och har under den tiden byggt upp ett nära samarbete bland annat med svenska banker och försäkringsbolag. - Vi ser fram emot att stödja en av de största damgolftävlingarna och en av de mest intressanta sporthändelserna i Norden under 2006. Tävlingen innebär en möjlighet för oss att synas för en större publik, vilket går hand i hand med våra fortsatta satsningar på den nordiska marknaden, säger Mike Nikou, Nordenchef för Fidelity. Scandinavian TPC arrangeras av IMG, ett av världens största managementbolag för idrottsstjärnor, däribland Annika Sörenstam. - Vi är glada att välkomna Fidelity till tävlingen som samarbetspartner. Det visar på fortsatt mycket positiva trender för damgolfen att ett företag som Fidelity väljer att gå in och ytterligare förankra Annikas tävling, som en av de största årliga golfhändelserna i Norden. Annikas hemkomst till Bro-Bålsta följs både av nationellt och internationellt intresse, vilket ligger till god grund för lyckad exponering och uppmärksamhet för alla våra sponsorer, säger Martin Englund, VD IMG (Sweden) AB. Scandinavian TPC hosted by Annika spelas på Bro-Bålsta Golfklubb den 10–13 augusti 2006. För ytterligare information, kontakta: Mike Nikou Nordenchef Fidelity International Växeltelefon: 08-505 257 00 E-mail: mike.nikou@fid-intl.com Petter Edwinson Marknadschef Norden Fidelity International Växeltelefon: 08-505 257 00 E-mail : petter.edwinson@fid-intl.com Fidelity International Limited (”FIL”) med dotterbolag erbjuder investeringsprodukter och tjänster till institutioner och privatpersoner på världens stora finansiella marknader utanför USA. FIL förvaltar motsvarande ca 2000 miljarder kronor i tillgångar per 31 december, 2005. I Sverige erbjuds Fidelitys fonder genom banker, försäkringsbolag och finansiella rådgivare.