Thomson Extel - världens största branschundersökning:

Fidelity – Vinnare av Thomson Extel Award 2005

Thomson Extel Survey har för femte året i rad utnämnt Fidelity till vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen ”Leading Pan-European Fund Management Firm”. Thomson Extel Survey presenterade den 8 juni resultaten från 2005 års undersökning. Resultaten återspeglar åsikterna bland över 7,000 personer i den största utvärderingen bland finansiella företag i Europa[1]. Fidelity tilldelas för femte året i rad den prestigefyllda utmärkelsen ”Leading Pan-European Fund Management Firm”. - Vi är mycket hedrade att ha vunnit denna viktiga utmärkelse igen. Utmärkelsen är en bekräftelse på styrkan hos våra förvaltare och analytiker. Vi tror anledningen till att vi fått utmärkelsen är vår ständiga strävan efter att hitta potential i företag som andra missar, säger Simon Fraser, Chief Investment Officer på Fidelity. - Vår lokala närvaro och nära kontakt med företag har varit ett framgångsrecept i nästan 60 år för institutioner och privata fondsparare över hela världen, säger Mike Nikou, Nordenchef för Fidelity. Undersökningen genomförs varje år av Thomson Corporation, en ledande leverantör av informationssystem till företag inom finanssektorn. Thomson Corporation är noterat på “New York Stock Exchange” och ”Toronto Stock Exchange”. För ytterligare information, kontakta: Mike Nikou Petter Edwinson Nordenchef Marknadschef Norden Fidelity International Fidelity International Växeltelefon: 08-505 257 00 Växeltelefon: 08-505 257 00 E-mail: mike.nikou@fid-intl.com E-mail: petter.edwinson@fid-intl.com Fidelity grundades 1946 i Boston, USA och har idag lokal närvaro med egna förvaltare och analytiker i världens alla stora finansiella centra. Utanför USA bedrivs verksamheten i Fidelity International Limited. I Sverige erbjuds Fidelitys fonder till institutioner och allmänheten genom banker, försäkringsbolag och finansiella rådgivare. Historisk avkastning är inte en guide för framtida avkastning. Fondandelars värde kan såväl öka som minska och investerare kan förlora det investerade kapitalet. Värdet av fondandelarna kan öka eller minska till följd av förändringar i växelkursen för den valuta fonden är noterad i. Såvida inget annat anges, tillhör informationen i detta dokument Fidelity, och informationen får ej ändras utan särskild överenskommelse med Fidelity. Fidelity Funds SICAV är ett öppet fondbolag med säte i Luxemburg. Investeringar i Fidelity Funds bör göras med utgångspunkt från informationen i det vid var tid gällande prospektet och den senaste hel- eller halvårsrapporten, som kan erhållas avgiftsfritt från vårt service-center för Europa i Luxemburg. Fidelity lämnar endast information om de produkter som erbjudes och tillhandahåller följaktligen inte rådgivning med utgångspunkt från förutsättningarna i enskilda fall. Informationen är inte avsedd för personer i Storbritannien eller USA utan riktar sig endast till personer bosatta i länder där de aktuella fonderna är registrerade för distribution eller där ingen sådan registrering krävs. Fidelity Investments är registrerat hos FSA (the Financial Services Authority) i Storbritannien. Publicerat av Fidelity Investments International, Oakhill House, 130 Tonbridge Road, Hildenborough, Tonbridge, Kent TN11 9DZ. CB23068 ------------------------------------------------------------------------ [1] Källa: Thomson Corporation