Fidesmo Pay lanseras för Marginalen Banks kunder med Traveller-kort

Stockholm, den 2a september 2020 – Marginalen Banks kunder med ett Traveller-kort erbjuds nu ett nytt sätt att betala – med olika typer av wearables – när Marginalen Bank lanserar stöd för betalningstjänsten Fidesmo Pay i Sverige. Wearables med Fidesmo Pay-funktionalitet går att köpa hos flera olika europeiska varumärken både online och i butik. Kunden väljer en wearable, t.ex. ett armband eller en nyckelring, ansluter sitt betalkort och kan sedan blippa och betala på ett smidigt och säkert sätt på alla terminaler som stödjer kontaktlösa betalningar.

- Fidesmo Pay gör det möjligt för kunden att blippa sig genom kassan på ett modernt och säkert sätt. Vi är glada och stolta att vi tillsammans med Marginalen Bank ökar spridningen av vår betalningstjänst i Sverige, säger Mattias Eld, VD och medgrundare, Fidesmo.

- Det ska vara säkert och enkelt för våra kunder att genomföra sina betalningar. Fidesmo Pay är ett utmärkt komplement till befintliga tjänster och någonting som har efterfrågats av våra kunder. Det är glädjande att våra kunder nu kan betala med Fidesmo Pay i princip överallt, säger Haris Serhatlic, Marknadschef, Marginalen Bank.

Hela listan med betalkort som stöds både i Sverige och internationellt finns på fidesmo.com/pay.

Marie Lundberg, Sales Manager Nordics and Baltics, Fidesmo
marie.lundberg@fidesmo.com
+ 46 704229569

Om