Köp bitcoinplånbok hos Fidesmo

Nu kan du köpa din bitcoin plånbok till ditt Fidesmokort via Fidesmos appstore. Med denna plånbok så kan du bara hålla kortet mot din mobil för att se dina bitcoins, köpa eller sälja dem eller använda dem för transaktioner. Det här gör det enkelt och säkert att förvara och använda bitcoins.

– Nu tar vi bitcoins från den virtuella världen och lägger dem på Fidesmokortet. Att ha den digitala valutan på ett kort påminner om hur människor är vana att hantera betalkort och är en utmärkt kombination av mobilitet och säkerhet, säger Mattias Eld, medgrundarna och VD för Fidesmo.

Lösningen är framtagen i samarbete med det franska bolaget Ledger och kallas Ledger Unplugged. Den säljs nu via vår app och hemsida för €16 (se http://shop.fidesmo.com/). Alla tjänster från Fidesmo kan användas med kortet. De som redan har ett Fidesmokort kan ladda ner Ledger Unplugged på sitt kort via vår app. Vår lösning fungerar med Android-mobiler med NFC.

Fidesmo-kortet finns i svart och rött.

Med Fidesmo kan samma kort användas för flera tjänster, som kollektivtrafiksbiljetter, som nyckel till hotellrum, gym, hyrbilar eller som medlemskort, lånekort och mycket mer. Kortet kan läsas, uppdateras och hanteras från din mobil eller Internet. Dagens nyhet är ett exempel på hur vi expanderar vårt ekosystem för att ge fördelar till alla. Tekniken bygger på en app, en backend och programvara på kortet. Tjänsten erbjuds nu i kort, men kan lika gärna ligga i smarta klockor eller andra smarta enheter.

För mer information

Mattias Eld, vd och medgrundare, Fidesmo, mattias.eld@fidesmo.com eller +46 73 078 73 07

Fidesmo erbjuder ett kort som kan uppdateras från mobiler eller Internet. Samma kort kan användas för många tjänster, till exempel som nycklar för bilpoolen Sunfleet, nycklar för cykelgarage Triply.se eller för dina bitcoins via Ledger. Vi fortsätter att lägga till nya tjänster på korten. Fidesmo grundades 2013 av Mattias Eld, Petter Arvidsson och Miguel Cardo och har kontor i Stockholm, Berlin och Madrid. Läs mer om Fidesmo på www.fidesmo.com .

Taggar: