Dags att nominera till Tv-producenternas pris!

För tredje året i rad arrangerar Film&TV-Producenterna TV-producenternas pris. Priset hyllar branschens bästa kreatörer och medarbetare inom svensk TV-produktion. Alla som jobbar, eller under året har jobbat på något av Film&TV-Producenternas medlemsbolag kan nominera i någon av de nio kategorierna. Nomineringen är öppen till 3 maj. Galan kommer att hållas på Berns den 27 maj.

- Det finns bara en utmärkelse i vår bransch som är kemiskt befriad från slughet, kommersiella hänsyn, svågerpolitik, vänskapskorruption och dålig smak. TV-Producenternas pris premierar de som står för arbetet som gör Sverige till ett föregångsland när det gäller TV, säger Robert Aschberg, ordförande i Film&TV-Producenternas TV-sektion.

Priset delas ut i följande kategorier:

• Årets svenska programidé
  • Årets bearbetning
  • Årets fotograf
  • Årets producent
  • Årets berättare
  • Årets visuella uttryck
  • Årets organisatör
  • Årets prestation
  • Årets profil

Sista dag för att nominera kandidater är den 3 maj 2013. Juryn väljer sedan ut tre kandidater per kategori som sedan går vidare till finalen och har möjlighet att ta hem Tv-producenternas pris på Berns den 27 maj. Nominera på www.filmtvp.se

För mer information, kontakta